fredag 27. september 2013

Hjemmelaget fiskesuppe!

Hei.
Nå har jeg helg <3 Etter ei lang arbeidsuke med 8-9 timer jobb hver dag er det godt med helg, og jeg skal bare slappe av :-) Gjøre noe fornuftig innimellom.

Dette er min versjon av fiskesuppe.
Det jeg har i (beregnet til to voksne): 2 gulerøtter, 2-3 poteter, litt brokkoli, litt blomkål, matfløte, 2 fiskefileter (jeg bruker laks), og scampi i hvitløkslake (kjøper i frysedisken på rema 1000), margarin til fresing og litt mel.

Først skreller og deler opp grønnsakene i passe små terninger ca. Starter med å sette på poteten og lar den koke i 15-20 min. Har alle grønnsakene i en passe stor kasserolle og freser det i noen minutter i margarin på middels varme. Har i litt mel (Ca ei stor spiseskje), og blander det godt sammen. Har i en boks matfløte og lar koke opp i ca kvarter. Rør ofte, brenner seg lett :-) Spe ut med vann om du synes den blir tykk. Når det har kokt opp tar jeg i fileten og scampien i hvitløken oppi kasserollen og lar det trekke inn i noen minutt før jeg serverer.

Suupergodt synes jeg :-)

Ha ei god helg folkens! :-D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar